آژانس های مسافرتی و پیامک

رضایت مشتری کافی نیست

آژانس های مسافرتی و پیامک

او را وفادار به خدمات خود کنید تا نقش یک تبلیغات زنده را ایفا کند و شما را به دیگران نیز پیشنهاد دهد ،این موفقیت تنها در سایه مشتری مداری رخ میدهد که یکی از راه های آن از طریق پیامک است .

مشتریان آژانس شما علاوه بر رضایت ، شما را به دیگران هم پیشنهاد میدهند ، حالا دیگر تور ها به راحتی پر میشود
1 . هنگام ثبت نام یا صدور بلیط شماره تلفن همراه مسافر را بگیرید تا همسفر پیامکی او شوید .
2 . چند ساعت قبل از حرکت با ارسال پیامی به مسافر ، ساعت حرکت و محل حضور وی را یاد آور شوید .
3 . اندکی پس از رسیدن مسافر به مقصد با پیامک به او خوش آمد بگویید .
4 . در طول برنامه های تور و متناسب با محل های مختلف برنامه ها را به اطلاع مسافر برسانید .
5 . با ارسال پیامی از اینکه با شما سفر کرده است تشکر کرده و میزان رضایت مندی وی را جویا شوید .
6 . در بازه های زمانی مختلف تورهای جدید را به همراه تخفیف یک هدر نظر گرفته اید ، به اطلاع مشتریان قبلی برسانید .
تور 21 روزهچین با تخفیف 10 درصدی برای مشتریان قبلی
7 . با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به مشتری ان قبلی نشان دهید با آنها حس مشترکی دارید .

از تبلیغات پیامکی غافل نشوید

امروزه رایج ترین را برای ارتباط با مردم از طریق پیامک است. تنها کافی است با ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی آفرها و تخفیفات ویژه آژانس مسافرتی خود را به مردم اطلاع دهید. معمولا نزدیک عید آزانس های مسافرتی تورهای ویژه عید برگزار می کنند، بهترین راه حل برای اطلاع رسانی تورهای نوروزی استفاده از پنل اس ام اس و ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه می باشد.

بخش زیادی از فعالیت آژانس های مسافرتی به صورت تبلیغات پیامکی است. مشتری ها در خانه نشسته اند و در حال تصمیم گیری برای سفری هستند که قرار است ماه آینده بروند ناگهان پیامک تبلیغ آژانس مسافرتی شما بر روی گوشی آن ها ظاهر می شود. مطمعنا پیام تبلیغات شما را بررسی می کنند. پس اولین و راحت ترین گام تبلیغات پیامکی است. زمانی که مشتری دنبال آفر مناسبی است که آژانس مسافرتی خود را انتخاب کند مطمعنا پیامک تبلیغاتی شما بی نتیجه نخواهد ماند. آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که چه روش بازاریابی به اندازه تبلیغات پیامکی می تواند موثر باشد؟ پخش تراکت و تبلیغات بیلبورد با وجود هزینه تبلیغاتی بالایی که دارند نسبت به تبلیغات پیامکی کمتر دیده می شوند و بازخورد کمتری دارند. مطمعنا کسی در حال عبور است و تبلیغ شما را روی بیلبورد می بیند خیلی کم پیش می آید که توقف کند و حداقل شماره تماس شما را از روی بیلبورد یادداشت کند. تجربه نشان داده که درصد بالا و قابل توجهی از مردم پیامکی هایی که به آن ها ارسال می شود را می خوانند حتی اگر تبلیغاتی باشد!!!

در سامانه پیامکی پیام بین الملل با قابلیت های منحصر به فردی که برای ارسال پیامک انبوه در اختیار شما قرار داده می شود، می توانید به راحتی به تبلیغات برای آزانس هواپیمایی خود بپردازید که در ادامه این روش ها را توضیح می دهیم.

  •   ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت

اگر تجربه تیم فروش آژانس هواپیمایی شما نشان می دهد که اکثر مشتریان شما در بازه سنی مشخصی هستند، می توانید با استفاده از ماژول ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت به بازه سنی و جنسیت مورد نظر خود پیامک ارسال کنید.

  • ارسال پیام به تفکیک محله

برای شهر تهران این امکان وجود دارد که به محله های شهر تهران به صورت جدا گانه پیامک ارسال کنید. نام تمامی محله های تهران در یک لیست وجود دارد و با انتخاب محله مورد نظر تعداد شماره موبایل های آن محله به شما نمایش داده می شود و می توانید ارسال پیامک انبوه را به تفکیک منطقه و محله برای تهران انجام دهید. همچنین ماژول های ویژه ای مانند ارسال به تفکیک کد پستی، ارسال از روی نقشه، ارسال به تفکیک پیش شماره و … وجود دارد که می توانید جهت ارسال پیامک هدفمند از آن ها استفاده کنید.

  • ارسال پیامک به بانک مشاغل

در سامانه پیامک پیام بین الملل بانک مشاغل به تفکیک استان در اختیار شما قرار داده می شود تا بتوانید ارسال پیامک به بانک مشاغل را به راحتی انجام دهید. برخی از آژانس های مسافرتی تورهای ویژه خود را که هزینه آن ها بالا می باشد به صورت هدفمند به مشاغلی مانند پزشکان، وکلا، بازاریان، مهندسین، دبیران  و …. که احساس می کنند می توانند مشتری آن ها شوند ارسال می کنند.

با قابلیت ارسال پیامک به بلک لیست سامانه پیامکی پیام بین الملل دیگر نگران خوانده نشدن پیامک های خود نباشید.

در واقع تبلیغات پیامکی فرصتی مناسب جهت تبلیغی ویژه و کارآمد برای آژانس های مسافرتی است. آژانس های مسافرتی با استفاده از این سیستم، دارای یک خط اختصاصی پیام کوتاه با پیش شماره 1000 – 2000 و 3000 خواهند شد که می توانند به مشتریان قدیمی خود و یا بر روی شماره تلفن های همراه مناطق مختلف شهر به تفکیک منطقه و یا به متخصصین ( پزشکان ، مهندسین و…) تورهای ویژه خود را با سرعت سیار بالا و به صورت مقرون به صرفه اطلاع رسانی نمایند و یا مشتریان شما با ارسال کدهای از قبل تعریف شده ، به شماره خط اختصاصی شما، از شرایط تورها و خدمات آژانس به صورت خودکار مطلع شوند و همچنین می توانید با پرسش یک سوال ( شما سفر به کدام کشور را دوست دارید؟ 1 .دبی 2.سنگاپور 3.اندونزی و…) و دریافت پاسخ آن ، علاقمندی مشتریان خود را یافته و خدمات متناسب با آن را ارائه نمایید.

نمونه هایی از کاربردهای خط ارسال و دریافت SMSبرای آژانس های مسافرتی

استفاده از خطوط مجازی ارسال و دریافت SMS

قابل ذکر است بسیاری از خطوط هواپیمایی دنیا بوسیله پیام کوتاه سرویسی را ارائه می دهند که مسافران از طریق SMS چند ساعت قبل ، از پرواز یا تاخیر یا عدم پرواز خود به صورت اتومات مطلع می شوند و یا با ارسال کد از پیش تعیین شده ،( همانند کد پرواز ، یک عدد ، یک حرف یا یک پیام خالی ) به صورت هوشمند پیامی شامل آخرین وضعیت پرواز خود دریافت می نمایند. این کار کم هزینه ، آسان و باعث رضایتمندی و رعایت اصل مشتری مداری گشته و می تواند با ایجاد ارتباط دو طرفه با مسافران ، انتقادات و پیشنهادات را توسط این خطوط پیامک و به سهولت دریافت نمایند.

تنظیم پاسخ خودکار

مشتریان و بازدید کنندگان تبلیغات شما در روزنامه ها می توانند با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره اختصاصی شما ، لیست تورهای شما را دریافت نمایند.

به عنوان مثال با ارسال پیام خالی ، پیامی به این صورت دریافت خواهند کرد :

تورهای داخلی عدد 100

تورهای خارجی عدد 200

مشتری با ارسال 200 به شماره خط شما ، می تواند اطلاعات زیر را دریافت نمایند :

دبی همه روزه ساعت 10-12-14

مالزی روزهای 2شنبه و 5شنبه ساعات 15-18-22

آژانس های هواپیمایی چه نوع پیامک هایی را می توانند ارسال کنند ؟

  •  آگاه ساختن مشتریان از طلاعات سفر

شما با استفاده از این سرویس پیامکی می توانید مشتریان خود را از اطلاعات سفر یا تغییر زمان آن مطلع سازید.

sms-آژانس

اطلاعاتی در رابطه با برنامه مسافرتی

آژانس های هواپیمایی می توانند از طریق پیامک ، برنامه سفر را برای مشتریان خود توضیح دهند

 اطلاعاتی در مورد مقصد پرواز

شما میتوانید با استفاده از این روش پیامکی اطلاعاتی در رابطه با جاهای دیدنی مقصد مورد نظر به مشتریان خود ارائه دهید

ارسال قیمت های جدید و تخفیفات تور ها

موسسات گردشگری و آژانس های هواپیمایی میتوانند تخفیفاتی را در مناسبت های مختلف برای مشتریان خود با ارسال پیامک اطلاع رسانی کنند .

امکان رزرو بلیط و …

بدون شک تمامی مواردی که ذکر شد نمیتوانند تمامی امکانات یک پنل اس ام اس باشد و تنها خلاصه ای امکانات پنل های فراز اس ام اس جهت آشنایی آژانس های هواپیمایی با تبلیغات پیامکی در صنعت گردشگری می باشد.

تکنیک دوم: برای مشتری های حود یادگاری به جای بگذارید

در ابتدای سفر به همه مشتریان یک پکیج داده میشود که در آن بلیط و دیگر ملزوماتی که در موقع اسکان نیاز میشود وجود دارد.یک تکنیک بازاریابی دیگر استفاده مفید از همین پکیج است!شما میتوانید یک چیز اضافه تر درون این پکیج به عنوان یادگاری از آژانس خود قرار دهید.یک تقویم،یک نقشه جامع از مکان های شهر یا کشور مقصد یا هرچیزی که به نظر خودتان مفید می آید!یک چیزی که از نظر مشتری ارزش نگه داشتن را داشته باشد.از این طریق یک خاطره خوب از آژانس مسافرتی شما برای مشتری به جای میماند و اگر مجدد قصد سفر کند آژانس شما مورد اعتماد و تایید اوست.

تکنیک سوم: شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

هیچگاه قدرت تیلیغات در شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید!شما می توانید در متن پیامک تبلیغاتی خود آدرس کانال و یا صفحه اجتماعی خود را ذکر کنید تا مشتری های شما عضو کانال شما شوند و از تخفیف ها و تورهای شما با خبر شوند. کاربران این شبکه ها روز به روز در حال افزایش هستند.شما میتوانید با انتشار محتواهای جذاب آنها را به استفاده از خدمات خود مشتاق کنید.این تصاویر میتوانند از هتل های تحت قرار داد شما ، تفرج گاه های شهر های توریستی و غیره باشند.شما میتوانید با رضایت مشتری های قبلی یک ویدئو کوتاه از تجربه آنها با آژانس مسافرتی خود بسازید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.این سری کار ها با استقبال مردم مواجه میشود زیرا آنها دوست داند قبل از سفر درباره همه چیز بدانند.

نتیجه گیری کلی:

در این مقاله بازاریابی درباره تکنیک ها و ایده های بازاریابی برای آژانس های مسافرتی صحبت شد و گفتیم که استفاده از تکنیک های بازاریابی راز تفاوت بین آژانس های مسافرتی است.آژانس های مسافرتی موفق میدانند که با استفاده از روش های بازاریابی که اولین و مهمترین آن ها تبلیغات پیامکی است تا خود را به مخاطبین معرفی کنید و در واقع برند سازی کنید، چگونه مشتری ها را به سمت خود بکشانند.پس در این مقاله تلاش کردیم تا با ارائه چند تکنیک کوچک شما را با بازاریابی آژانس های مسافرتی آشنا کنیم تا بتوانید به زمره آژانس های مسافرتی موفق بپوندید.ممنون که با ما همراه بودید.

میتوانم کمکی بکنم؟
شروع گفتگو
شما میتوانید با کلیک بر روی تصویر پشتیبان مورد نظر وارد گفتگو شوید.