آرایشگاه های زنانه، سالن های زیبائی، پیرایشگاه های مردانه و پیامک

آرایشگاه ها و سالن های زیبایی از جمله مشاغلی هستند که به شدت با افراد در تعامل هستند.مدیریت افراد برای ارائه خدمات مناسب به آنها در این شغل بسیار با اهمیت است. استفاده از یک سامانه پیامکی درجه یک برای بهره مندی از بازاریابی پیامکی برای آرایشگاه ها و سالن های زیبایی می تواند به مدیریت بهتر این حرفه بسیار کمک کند. هیچ موضوعی برای یک آرایشگر ناراحت کننده تر از این نیست که مشتری در ساعت معین در سالن حاضر نشود. این موضوع باعث می شود هم زمان آرایشگر هدر رفته و هم مشتری برای گرفتن وقت بعدی دچار مشکل شود.

اگر میخواهید با تبلیغات ارزان و کم هزینه نوبت های آرایشگاه خود را پر کنید، باید از یک شیوه نوین تبلیغات استفاده کنید. در این مقاله میخواهیم روش های مختلف تبلیغات برای شلوغ و شلوغ تر کردن آرایشگاه ها را بررسی کنیم. یکی از روش های تبلیغات آرایشگاه زنانه، ارسال

آرایشگاه های زنانه، پیرایشگاه ها و پیام بین الملل

 اس ام اس تبلیغاتی میباشد. اس ام اس تبلیغاتی آرایشگاه زنانه در مقایسه با

 دیگر روش های تبلیغاتی، بسیار کم هزینه و در عین حال پر بازده میباشد.

همانطور که میدانید کسب و کارهای مختلف بسته به نوع فعالیت شان، در ماه های خاصی از سال رونق بسیاری دارند. آرایشگاه های زنانه، مراکز اپیلاسیون، 

مراکز لیزر و… نیز در این میان روزهای اوج شلوغی خود را دارند. اگر شما نیز صاحب سالن زیبایی یا آرایشی هستید، حتما به دنبال تبلیغات برای سود بیشتر و جذب مخاطب می باشید. چرا که با توجه به

 افزایش تعداد سالن های زیبایی و خدمات متنوعی که ارائه میکنند، رقابت سخت شده است!

استراتژی های تبلیغات آرایشگاه زنانه و پیرایشگاه های زنانه

همانطور که در فوق نیز گفته شد، آرایشگاه های زنانه بیشتر با زنان در ارتباطند و این یعنی شما باید تبلیغات خود را بر روی زنان متمرکز کنید. هنگامی که شما تراکت تبلیغاتی چاپ میکنید یا تبلیغات بیلبوردی انجام می دهید، هزینه تبلیغات خود را برای همه افراد جامعه صرف کرده اید در صورتیکه جامعه هدف شما فقط بانوان میباشد. بنابراین اگر از این طریق فیدبکی نگرفته اید، کاملا طبیعی است.

چرا آرایشگاه های زنانه و پیرایشگاه های مردانه نیاز به تبلیغات دارند؟

هرچند که شما آریشگر خوبی باشید و توانایی ها و مهارت های بالایی در حوزه کاری خود داشته باشید تا زمانی که با استفاده از تبلیغات شناخته نشوید، مهارت های شما دیده نمی شود و منجر به درامد زایی و جذب مشتری برای آرایشگاه شما نخواهد شد. از آنجایی که مشتری های شما فقط خانم هستند پس با تبلیغات به روش های متداول مانند پخش تراکت و …  بازخورد مناسبی دریافت نخواهید کرد. اما با استفاده از تبلیغات پیامکی برای ارایشگاه خود می توانید به تفکیک سن و جنسیت و حتی تفکیک منطقه و محله، پیامک ارسال کنید و در واقع مطمعن باشید که تبلیغ آرایشکاه شما را افرادی دریافت می کنند که بازار هدف شما هستند و احتمال اینکه مشتری شما شوند خیلی بالا است. با توجه به مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت که تبلیغات پیامکی بهترین روش تبلیغات و بازاریابی برای آرایشگاه است.

لیست نرم افزارهای مدیریت آرایشگاه زنانه پیرایشگاه های سازگار با سامانه پیامک پیام ین الملل

  1. نوبت دهی آرایشگاه رخ

    آرایشگاه های زنانه، پیرایشگاه ها و پیام بین الملل
  2. نرم افزار مدیریت آرایشگاه نما
  3. نرم افزار حسابداری معین ویژه آرایشی و بهداشتی
  4. نرم افزار تخصصی سالن های زیبائی شاتوت
  5. نرم افزار حسابداری آرایشگاه چهره پلاس
  6. نرم افزار آرایشگاه رخساره
  7. نرم افزار آرایشگاه چهره
  8. نرم افزار مدیریت آرایشگاه آیتک سیستم
  9. نرم افزار مدیریت آرایشگاه و سالن زیبایی رویال
  10. نرم افزارآرایشگاه و سالن زیبایی پاد
  11. نرم افزار مدیریت آرایشگاه بیوتی پلاس
  12. نرم افزار مدیریت آرایشگاه سرمایه
  13. سرویس آنلاین رزرو آرایشگاه تایم بوکر
  14. اپلیکیشن مدیریت آرایشگاه قیچی هوشمند

نمونه پیامک های بازاریابی مخوص آرایشگاه های زنانه و پیرایشگاه های مردانه

لیست قیمت خدمات آرایشگاهتان را از طریق پیامک برای مشتریان ارسال کنید تا مشتریان برای رزرو های آینده آماده باشند. این کار را با هربار تغییر در قیمت خدماتی که ارائه می دهید انجام دهید تا مشتریانتان دریابند که برای آن ها ارزش قائلید.

همچنین میتوانید برای ارسال پاسخ خودکار (auto-responder)، کلمه های کلیدی را به عبارت های مختلف مثل «سشوار مو» نسبت دهید. یعنی کاربر پس از ارسال کلمه “سشوار مو” به طور اتوماتیک پاسخی از جانب شما دریافت میکند که حاوی قیمت های سشوار مو در سالن زیبایی تان میباشد.

یا اینکه یک لینک از سایت خودتان و صفحه ای که قیمت ها در آن نوشته شده است را در انتهای پیامکتان قرار دهید تا با کلیک بر روی آن بتوانند لیست قیمت خدمات شما را مضاهده کنند.

صاحبان آرایشگاه ها میتوانند از این ایده های پیامکی برای رشد کسب و کارشان و بهبود تجربه مشتری استفاده کنند. شما میتوانید تخفیف و خدمات تشویقی را به مشتری ارائه دهید.

به طور مثال این پیشنهاد را به مشتری ارسال کنید:
کلمه “اصلاح مو” را به شماره 98765 پیامک بزنید تا اصلاح مو و سشوار مجانی بگیرید.


همچنین میتوانید از مشتریان جدید بخواهید که پیامک تبلیغاتی آرایشگاه شما را با دوستانشان در میان بگذارند تا تخفیف بگیرند:
« این پیامک را با دوستان خود در میان بگذارید تا 50 درصد تخفیف در اصلاح و رنگ مو جایزه بگیرید.»

شما میتوانید کمپین پیامکی خود را از طریق رسانه های دیگر مثل ایمیل، وبسایت، شبکه های اجتماعی و سایر گزینه های دیگر تبلیغ کنید.

میتوانید از نظرسنجی های پیامکی استفاده کنید تا ببینید نظر مشتری در مورد خدمات شما چیست. دریابید کار کدامیک از آرایشگران مورد رضایت مشتری بوده است و نتیجه کار کدامیک رضایت بخش نبوده است. ببینید مشتری درباره محیط آرایشگاه، قیمت، دسترسی زمانی، محصولاتی که استفاده میکنید، چه نظری دارند.

کسب و کاری که به بازخورد و نظرات مشتری توجه نشان دهد و خود را با خواسته های مشتری تطابق دهد، موفق تر است و مشتریانش به آن وفادارترند. 66% درصد مشتریان به دلیل خدمات نامطلوب به سمت رقیبان دیگر متمایل میشوند.
مطالعات نشان میدهد که 48 درصد مشتریان تجربه بد خود را با حداقل 10 نفر دیگر در میان میگذارند. برعکس، 50 درصد مشتریان بعد از یک تجربه خوب، اغلب اوقات از همان خدمات باز هم استفاده میکنند و 86 درصد مشتریان تمایل دارند تا 25 درصد هزینه بیشتر برای خدمات بهتر بپردازند.

شما باید داده های کافی درباره مشتریانتان و اولویت ها و علاقه مندی هایشان داشته باشید تا بتوانید طرح تشویقی که مناسب آنها باشد برایشان در نظر بگیرید. تاریخچه مراجعات مشتریانتان را بررسی و تحلیل کنید و پیشنهادهایی ارائه دهید که توجه آنها را جلب کند. برای مثال اگر شما یک مشتری دارید که هر دو هفته یکبار ابروهایش را وکس میکند، پیامکی برایش بفرستید که در آن تخفیفی برای نوبت بعدی وکس ابرویش در نظرگرفته اید.:

«سلام مریم عزیز، ما برای جلب رضایت شما 15 درصد تخفیف برای نوبت بعدی وکس ابرویتان در نظر گرفته ایم»

این نوع از طرح های تشویقی وفاداری مشتری را به شما بیشتر میکند. مشتری ها اغلب تمایل دارند تا از خدماتی استفاده کنند که دارای تخفیف است.

هیچ چیز بدتر از انتظار برای کسی که وقتی را رزرو کرده است و سر قرارش حاضر نمیشود، نیست. زندگی میتواند شلوغ و پرهیاهو شود و همه مستعد فراموشی هستند، اما با ارسال یک یادآور ساده هم زمان مشتری و هم پول خود را حفظ کنید.
در اینجا به چند نکته برای ارسال یادآوری اشاره شده است :

  • در پیامک یادآوری خود اسم مشتری را ذکر کنید تا آنها بدانند که پیامک شما مربوط به آنهاست یا آن ها را با مشتری دیگری اشتباه نگرفته اید.
  • اس ام اس را یک روز قبل از وقت رزرو شده، بعدازظهر یا عصر بفرستید. این کار به مشتری زمان کافی میدهد تا اگر قراری را که رزرو کرده بودند، فراموش کرده اند، برنامه کاری خود را تنظیم کنند.
  • جزئیات وقت تعیین شده را با ذکر روز و ساعت در پیامک تبلیغاتی بیان کنید تا مشتری از قبل خود را آماده کند. برای مثال:

«سلام سارا
فقط میخواستم وقت رزرو شده برای وکس ابرویتان در آرایشگاه گیسو که فردا ساعت 1 بعد از ظهر است، به شما یادآوری کنم.»

« وقت سشوار یک ساعته خود را در *اسم آرایشگاه* در *ساعت فلان* امروز فراموش نکنید. برای تایید عدد 1 و برای کنسل کردن عدد 2 را به همین شماره ارسال نمایید.»

« سلام *اسم مشتری* فقط میخواستم وقتی که در آرایشگاه *نام آرایشگاه* را فردا *ساعت فلان* رزرو کرده اید به شما یادآوری کنم. اگر میخواهید وقت خود را کنسل کنید با شماره *شماره تماس* تماس بگیرید.»

چه زمان هایی در سالن آرایشگاه مشتری کم است و ساعات شلوغی نیست؟ آیا نمیخواهید آن زمان ها را پر کنید؟قدرت انجام این کار در دستان شماست و ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل اس ام اس میتواند پاسخی به سؤال های ذکر شده باشد. با تجزیه و تحلیل تاریخ مراجعات مشتریان میتوانید پیامک هایی ارسال کنید که در آن ها جوایز و تخفیف های ویژه ای را برای مشتریانی که در طول ساعات خلوت کاری شما، نوبت رزرو کنند، ارائه کنید.

با استفاده از پیامک های هدفمند (شماره 2 را ببینید) مشتریان وفاداری برای ساعات خلوت آرایشگاه به دست آورید. پیام بالا میتواند اینگونه تغییر پیدا کند:

« سلام مریم عزیز، با رزرو نوبت بعدی وکس ابرویتان در روزهای دوشنبه و پنجشنبه، 15 درصد تخفیف بگیرید. همچنین شما میتوانید پیشنهاد دهید که مشتری شما با آوردن دوستش به آرایشگاه تخفیف بگیرد:« با آوردن دوستتان به آرایشگاه ما در روزهای دوشنبه و پنجشنبه 30 درصد تخفیف بگیرید.»

راه دیگر برای پرکردن این ساعات خلوت، این است که پیامک نظرسنجی به مشتریان ارسال کنید و از برنامه زمانی آن ها و زمان هایی که ترجیح میدهند از آرایشگاه شما وقت بگیرند، اطلاع پیدا کنید. ارسال پیامک، روشی ایده آل برای انجام نظرسنجی است. از این اطلاعات برای تعدیل و متناسب سازی برنامه زمانی و به حداقل رساندن زمان خلوتی آرایشگاهتان، استفاده کنید.

ارائه نکات مفید زیبایی از طریق ارسال پیامک انبوه میتواند اعتبار سالن زیبایی شما را به عنوان آرایشگاهی که اطلاعات زیادی دارد، بالا ببرد. همچنین میتوانید با پیامک انبوه اطلاع رسانی در مورد یک محصول خاص که میتواند مشکلات مزمن منحصر به فرد یک مشتری را حل کند ، فروش محصول خود را بالا ببرید. محصولاتی برای درمان پوست خشک یا چرب، موخوره یا موی چرب، چین و چروک چشم و سایر مشکلات و …

به نظر شما کدام یک از بخش های آرایشگاه ما نیاز به ارتقاء دارد ؟

A. مهارت
B. سرعت
C. تجهیزات

با بررسی پیامک های نظرسنجی که از مشتریان دریافت می کنید می توانید روزهایی که مشتری کمتری دارید را شناسایی کنید و با ارائه پیشنهادات جذاب مشتریان را تشویق کنید در آن روزها به سالن زیبایی شما مراجعه کنند.

«سلام *نام مشتری*
با رزرو نوبت بعدی خود در روزهای دوشنبه و پنجشنبه 20 درصد تخفیف بگیرید. برای هماهنگی با *شماره فلان* تماس بگیرید و برای گرفتن نوبت اقدام کنید»

کلمه ناخن را به همین شماره ارسال کنید تا در نوبت بعدی مانیکور و پدیکور خود 50 درصد تخفیف جایزه بگیرید.

برای اینکه بتوانید برند خود را در میان اکثریت مردم مطرح کنید می توانید پیشنهاد ویزه برای تبلیغ از جانب مشتریان را مطح کنید. برای مثال :

« مریم عزیز کد تخفیف 125869 با نام شما در سالن زیبایی ما ثبت شده است. دوستان شما می توانند با ارائه این کد از 20% تخفیف خدمات زیبایی مو برخوردارر شوند.»

آیا امروز حوصله بیرون رفتن ندارید؟ ما کاری میکنیم که امروز برای شما ارزش بیرون آمدن را داشته باشد! این پیامک را به یکی از آرایشگران ما نشان دهید تا برای کوتاه کردن مویتان 50 درصد تخفیف بگیرید.

« آیا از مدل موی کوتاه شده خود راضی هستید؟
لطفاً به خدمات ما از 1(بسیار ناراضی) تا 10(بسیار راضی) امتیاز دهید و در نوبت دیگر 20 درصد تخفیف در کوتاه کردن مو یتان جایزه بگیرید.»

«دلمان برای شما تنگ شده است. با مراجعه به آرایشگاه *نام آرایشگاه* در 72 ساعت آینده یک سشوار موی رایگان پیشکش شما خواهد شد. به امید دیدار»

« ما مدتی است که شما را ندیده ایم!
با رزرو نوبت و مراجعه به آرایشگاه ما در طول ساعت کاری امروز، مانیکور رایگان هدیه بگیرید. به امید دیدار!
*نام آرایشگاه* »

« * نام مشتری* تولدتان مبارک.
به آرایشگاه م*نام آرایشگاه* بیائید تا تولد شما را با سشوار موی مخصوص روز تولد، جشن بگیریم.»

استفاده از کارت ویزیت دیجیتالی برای آرایشگاه و مراکز زیبایی

استفاده از کارت ویزیت به صورت چاپ شده دیگر قدیمی شده است و تجربه نشان داده است که بعد از دریافت کارت ویزیت از شما در بهترین حالت ممکن تا زمانی که کیف خود را تمیز نکرده اند، کارت ویزیت شما داخل کیف مشتری می ماند. مطمعنا بعد از تمیز کردن کیف و روبرو شدن با ده عدد کارت ویزیت تمایلی به نگه داشتن آن ها و شلوغ شدن کیفشان ندارند. روش نوینی که امروزه آرایشگاه های بزرگ و مراکز زیبایی از جمله اپیلاسیون و لیزر از آن استفاده می کنند استفاده از کارت ویزیت دیجیتالی است. به این صورت که مشتری شما یک پیامک به شماره خط اختصاصی شما ارسال می کند و لیست قیمت و خدمات شما به صورت کاملا خودکار برای مشتری ارسال می شود. شما می توانید از شماره اختصاصی خود در تبلیغات برای آرایشگاه استفاده کنید و از مخاطب بخواهید که پیامک برای شما ارسال کند. با این کار شما می توانید یک بانک شماره از کسایی که به حوزه کسب و کار شما علاقه دارند جمع آوری کنید.

تبلیغات آرایشگاه زنانه و پیرایشگاه های مردانه در اینستاگرام

امروزه اینستاگرام به یکی از ابزارهای جذاب تبدیل شده است که میتوانید براحتی در آن دیده شوید. آرایشگاه های زنانه نیز پتانسیل بالایی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی دارند و بهتر میتوانند نمونه کارهای خود را در آنجا به اشتراک بگذارند.

تنها کافیست پیج های آرایشگاهی را بررسی کنید و با استراتژی های عکاسی و جذب مشتری آنان آشنا شوید. همچین میتوانید از طریق هشتگ مخصوص عکس هایتان را منتشر کنید و یا از اینفلوئنسر ها و شخصیت های معروف و پرطرفدار برای تبلیغات آرایشگاه و سالن زیبایی خود استفاده کنید

شما میتوانید از طریق تبلیغات پیامکی، آدرس پیج اینستاگرامی یا کانال تلگرامی خود را به بازار هدف ارسال کنید و از این طریق اعضای بیشتری برای پیج اینستاگرامی خود جذب کنید.

و در آخر داستن یک آرایشگر موق را بخوانید :

داستان من و حمید (قسمت اول): یکی از افتخارات عجیب زندگی من این است که از ده‌سال پیش تا الان فقط و فقط به یک آرایشگاه رفته‌ام (که البته ممکن است زیاد حرف درستی نباشد، چون مکان آرایشگاهم مدام عوض شده اما آرایشگرم نه)، خب شاید این قضیۀ‌ مضحکی باشد که کسی به چنین چیزی افتخار کند. اما شاید هم آرایشگرِ من آن‌‌قدر خاص باشد که به‌خاطرِ داشتنش به خودم افتخار کنم. گیج شدید؟ بگذارید برای‌تان از یک رازِ مهم در کسب‌وکارِ حمید (آرایشگرم) پرده‌برداری کنم:

اولین‌باری که حمید موهایِ مرا کوتاه کرد شاگرد مغازه بود و بعد مغازه‌اش را جدا کرد و آرایشگاهِ مستقلی را در دورترین نقطه‌ی شهر ساخت، بعد از آن هم در پنج سال، شش‌بارِ دیگر مکان مغازه‌اش را عوض کرد، و به تدریج به مرکز شهر رسید و یک سالن آرایش مجهز به راه انداخت، چنین پیشرفتی از یک شاگرد ساده، به یک استادکار که چندتا شاگرد زیردست خودش دارد، برای خیلی از ما آرزوست، اما حمید چطور توانست خیلی زود به آن برسد؟ احتمالاً می‌گوییم کارش خوب بوده، بله کارش واقعاً خوب است، اما همۀ ما خیلی‌ها را هم می‌شناسیم که کارشان خوب است و پیشرفت نمی‌‌کنند. چرا؟

جواب صحیح بسیار ساده‌ است، او شماره موبایلِ من را همان روزِ اول گرفت، و از آن پس به محضِ تغییر مکان یا اضافه‌کردن امکانات جدید به آرایشگاه یا حتی کمبود نوبت در مواقع خاصی از سال، یک پیامکِ اطلاع رسانی به من ارسال می‌کرد، این‌طوری توانسته بود کلی از مشتری‌هایش را به خودش وابسته کند.

حمید کلاً یکی از آن آدم‌های به‌روز و خلاق است، وقتی کامپیوتر و اینترنت خرید، ایمیلم را گرفت و مدام برای مسائل مختلف ایمیل ارسال کرد، کم‌کم هم یک سایت اختصاصی برای آرایشگاهش راه انداخت و حالا حتی در شبکه‌های مجازی هم دست از سر مشتری‌هایش برنمی‌دارد.

اما حمید چگونه موفق به این کار شده بود؟

او فقط با آزمون و خطا، و اندکی هم شانس فهمیده بود اگر با کمک راه‌های ارتباطی تکنولوژی به مشتری‌ها خودی نشان دهد، آن‌ها ممکن است به او وفادار بمانند و هرجایی که رفت دنبالش کنند. حالا مسئله اصلی این است که اگر او، فقط بر حسب شانس و کمی هم خوش‌ذوقی و خلاقیت، توانسته بود در مدتِ کوتاهی این‌قدر پیش‌رفت کند، پس چرا ما نتوانیم با آرایشگاه‌مان چنین کنیم؟ مخصوصاً اگر به‌طورِ تخصصی راجع‌به آن‌چه او انجام داده بود بدانیم و بتوانیم به کارش بگیریم.

اما برای شروع این کار باید چه کنیم؟

همین الان شما را به یک جلسه غیر حضوری و آنلاین مشاوره دعوت میکنیم تا برای شروع شما را راهنمائی کنیم!

راستی از کد تخفیف Beautiful202 استفاده کنید و 15% تخفیف ما برای آرایشگاه های زنانه و پیرایشگاه های مردانه رو از دست ندید

میتوانم کمکی بکنم؟
شروع گفتگو
شما میتوانید با کلیک بر روی تصویر پشتیبان مورد نظر وارد گفتگو شوید.