آخرین آمار سیم کارت های شخصی مسدود شده

گاهی پیامک های تبلیغاتی که در شبانه روز به گوشی ما ارسال میشوند حاوی مطالبی غیرواقعی و با محتوای جعلی است، و بیشتر مزاحمت ایجاد میکنند تا اطلاع رسانی و تبلیغات. برخی از این پیامکها نیز با ارائه اطلاعات نادرست ما را ترغیب میکنند که در مسابقات پیامکی یا همان خدمات ارزش افزوده موبایل (VAS) شرکت کنیم که برخی از این پیامکها میتوانند سرقت اطلاعات مالی و شخصی ما را نیز به همراه داشته باشند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیش از ۳۳۴ هزار سیم‌کارت را به‌دلیل ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم مسدود کرد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا به این لحظه تعداد سیم کارت های فوق را به‌دلیل ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مسدود کرد. (این آمار بصورت خودکار از سایت سازمان تنظیم مقررات رادیوئی بروز میگردد)

آمار جدید درج‌شده در وب‌سایت رگولاتوری در ۷ ماه گذشته نیز از قطع حدود ۱۰۰ هزار سیم‌کارت حکایت می‌کند. این تعداد تا پایان سال ۱۳۹۸ حدود ۲۴۶ هزار سیم‌کارت اعلام شده بود.

قانون مسدودسازی سیم‌کارت‌های شخصی که پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم ارسال می‌کنند، از سال ۱۳۹۷ آغاز شد. با اینکه ۲۴ اسفند سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پایان کلاه‌برداری‌های خدمات ارزش افزوده موبایل (VAS) خبر داد، هنوز برخی افراد از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم شاکی هستند. ازآنجاکه این پیامک‌ها به‌صورت انبوه ارسال می‌شوند، شناسایی سیم‌کارت آن‌ها ساده است؛ بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد هنوز رگولاتوری نتوانسته همکاری جامعی با اپراتورها برای شناسایی تمام شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارزش افزوده کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایو اینستاگرامی با پیوست، روند رسیدگی به مسئله‌ی کلاه‌برداری‌های ارزش افزوده را در سه پرونده دسته‌بندی کرد. به‌گفته‌ی محمدجواد آذری جهرمی، پرونده‌ی اول با بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد تومان پول به مردم خاتمه یافت.

پرونده‌ی دوم مربوط به تیمی بود که با استفاده از هزار نرم‌افزار موبایلی، ارزش افزوده را به‌صورت ناخواسته برای مشترکان فعال می‌کردند که این افراد با پیگیری پلیس دستگیر شدند؛ اما فهرست افراد قربانی و مبالغ کلاه‌برداری‌شده به وزارت ارتباطات داده نشد. پرونده‌ی سوم مربوط به ارسال شکایات مردم هم‌زمان با اعلام کد *۸۰۰*۶# بود که در آن مشخص شد میزان دستبردهای ارزش افزوده از جیب مردم بسیار فراتر از تصور پیشین است.

وزیر ارتباطات گفت بیش از ۶ میلیون نفر در پرونده سوم استعلام گرفتند و مشخص شد که ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آن‌ها از کسر مبلغ مطلع نبودند. رسیدگی این پرونده به قوه‌ی قضاییه سپرده شده و روال معمول قضایی آن هنوز مشخص نشده است. بااین‌حال، رگولاتوری همچنان از مشترکان دریافت‌کننده‌ی پیامک‌های مزاحم می‌خواهد با شماره‌گیری کد دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» گزارش مربوط به مشخصات این سیم‌کارت‌ را ارسال کنند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتوانم کمکی بکنم؟
شروع گفتگو
شما میتوانید با کلیک بر روی تصویر پشتیبان مورد نظر وارد گفتگو شوید.